23.09.2016

Moje królewskie książki



Jest to album poświęcony królewskim pałacom, zarówno europejskim, jak i azjatyckim. Przepiękne zdjęcia, świetnie napisana. Cieszę się, że wspomniano o holenderskim Pałacu Het Loo, moim ulubionym pałacu królewskim.


Album poświęcony najważniejszym ślubom królewskim od ślubu królowej Elżbiety i księcia Filipa po księcia i księżną Cambridge. Napisana jest po angielsku i po niemiecku. Dwa rozdziały poświęcono ślubom Beatrix i Clausa oraz Máximy i Willema-Alexandra.


Coś dla "początkujących", którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z rodzinami królewskimi. Znajdują się tam podstawowe informacje o dynastii, krótka historia i różne ciekawostki. Oprócz historii znanych europejskich dynastii, znajdziemy też rozdziały o Piastach, Jagiellonach czy Andegawenach.


Może się wydawać lekko nudna, ale zawiera dużo ciekawostek o polskich zamkach i pałacach. Ma w sobie dużo przepięknych obrazków.
Aktualnie posiadam cztery części (z 18) serii Wielkie Dynastie. Są to: Holenderska Rodzina Królewska, Hiszpańska Rodzina Królewska, Szwedzka Rodzina Królewska i Brytyjska Rodzina Królewska. 


Album wydany z okazji ślubu Willema-Alexandra i Máximy. Opisuje ich historię od poznania aż do ślubu. Kilka rozdziałów poświęconych jest też tylko królowi.




Nieprzeczytana.


Nieprzeczytana.


Tą książkę czytało mi się bardzo szybko, jest w niej kilka informacji, o których nie wiedziałam. Cieszę się, że "aż" w trzech stronach opisano aferę z księciem Bernhardem. Jest jednak kilka błędów, które "kolą" w oczy (chociażby zła data ślubu Kate i Williama).


Przeczytałam jedynie wstęp, wydaje się być ciekawa. Zapewne niedługo po nią sięgnę, aby przeczytać ją w całości.


Choć nie przepadam za księciem Karolem, to uważam, że książka ukazuje go w zbyt dobrym świetle, jakby trochę go 'wybielono'.


Opis dokładnie wyjaśnia o co chodzi w tej książce:

Dwanaście wyjątkowych kobiet królowych mających wpływ na losy całych narodów i granice Europy od XVI wieku do współczesności. Przedstawia nowe, często zaskakujące fakty historyczne, szczegółowe obrazy dzieciństwa, prawdziwe oblicza władczyń, pełniących jednocześnie rolę matek, kochanek, żon, ich zalety i wady, a także wiele ciekawostek dotyczących mody, urody i strojów typowych dla danej epoki. Wielbiciele Cesarzowej Sissi czy Królowej Wiktorii na pewno znajdą tu coś ciekawego.

Najbardziej spodobał mi się rozdział o Cesarzowej Marii Teresie.



Autobiografia królowej Wilhelminy. Posiadam ją w wersji angielskiej, przetłumaczonej z języka niderlandzkiego. Czytałam ją fragmentami, a obecnie próbuję się zmobilizować do napisania drugiej części 'W służbie Niderlandom'. Nie obiecuję kiedy ona się pojawi, jednak z pewnością nie w tym miesiącu.


Nieprzeczytana.


Świetnie napisana. Nie jest to typowa biografia, opisuje wszystko tak, jak najprawdopodobniej było (czyli dialogi i opisy). Z niecierpliwością czekam na drugą część, która ukaże się jeszcze w tym roku.


Jest to moja druga książka o księżnej Grace. Napisana jest przez wieloletniego przyjaciela księżnej, udostępniono tam wiele nieznanych dotychczas zdjęć. Mogę ją z czystym sercem polecić, jest świetna od początku aż do końca.


Ciekawa książka, wyjaśniająca różne zawiłości protokołu i innych zasad. Przeplata różnymi 'faux pas' głów państw, a także członków rodzin królewskich (chociażby księcia Filipa).


Nieprzeczytana.


Jedna z najlepszych książek jakie przeczytałam. Bardzo interesuję się historią Romanowów, dlatego czytanie tej lektury sprawiło mi ogromną przyjemność. 

Mogę napisać tylko jedno: POLECAM! :)


Fascynująca opowieść o życiu sześciu kobiet, które pozostawiły głęboki ślad w historii. Legendarne królowe: Krystyna szwedzka, Maria Antonina, cesarzowa Sissi, Eugenia de Montijo, królowa Wiktoria i jej wnuczka Aleksandra Romanow pokazane od bardziej ludzkiej strony – tej, o której czasem milczy oficjalna historia.

Dla kogoś, kto niezbyt kojarzy te postacie będzie to z pewnością ciekawa lektura. Najbardziej zaciekawiły mnie rozdziały o cesarzowej Eugenie, królowej Marii Antoninie i królowej Krystynie, czyli o tych, o których do tamtej do pory wiedziałam najmniej. Po przeczytaniu tej książki to się zmieniło. Szczególnie dwie pierwsze zaczęłam darzyć sympatią.


Jak wiadomo, król Edward VIII był znany ze swoich nazistowskich poglądów. Książka ukazuje wszystkie szczegóły dotyczące abdykacji króla i późniejszego życia oraz stosunków z III Rzeszą i z rządem Wielkiej Brytanii. Opisuje również odnajdywania różnych dokumentów w Niemczech, których później Wielka Brytania usiłowała się za wszelką cenę pozbyć. Tą książkę, tak jak i kilka powyższych mogę z czystym sercem polecić.


"Diana. Samotna księżna" opisuje życie księżnej od czasu ślubu z Karolem do rozwodu. Została wydana rok przed śmiercią księżnej Walii. Bardzo szybko się ją czytało, jednak stosunek autora do Diany był dość chłodny. Tak, jakby w ogóle za nią nie przepadał. Choć postać księżnej nigdy mnie jakoś bardzo nie ekscytowała, to przez tą książkę zainteresowanie Dianą spadło do zera.


Biografia królowej Máximy. Nie skończyłam jej czytać do końca, głównie z powodu nadmiaru obowiązków. Kiedy tylko ją skończę, podzielę się tym z Wami.


Książka stosunkowo stara, ma prawie 20 lat. Jednak stwierdzam, że jest to najlepsza ze wszystkich książek o Grace jakie czytałam. Naprawdę, radzę po nią sięgnąć.


Przeczytałam ją w 3 dni. Lekka do czytania, ciekawa i nienużąca. Uważam, że ta książka Marka Rybarczyka jest o wiele lepsza niż "Tajemnice Windsorów" (choć ta też mi się podobała).


Opisuje historie panujących władczyń m.in. Carycy Katarzyny II i Królowej Wiktorii. Ciekawa, świetna lektura na jesienny wieczór. Najbardziej spodobał mi się rozdział poświęcony Eleonorze Akwitańskiej.


Nieprzeczytana.


Książka poświęcona następcom tronów europejskich. Wydana w 2007, na ten moment udało mi się przeczytać rozdział tylko o Willemie i Máximie, jednak nic mnie w niej nie zaskoczyło.


"Tajemnice Windsorów" są pełne ciekawostek, plotek i faktów o brytyjskiej rodzinie królewskiej. Bardzo ciekawe są fragmenty poświęcone królowej Elżbiecie II.


Pięknie napisana opowieść o sytuacji kobiet w Arabii Saudyjskiej. Opisuje również wstrząsające historie, które spotykały kobiety na Bliskim Wschodzie. Osobiście bardzo mnie wzruszyła.


Jedyna polska biografia o księżnej Kate nie zachwyciła mnie. Owszem, czyta się ją dosyć przyjemnie, ale opisuje księżną w samych zaletach, pomija wady. Widać, że autorka jest wielką fanką Kate.

Nieprzeczytana.


Ta książka opisuje ostatnie lata życia księżnej, m.in. wywiad dla BBC z 1995. Nie zrobiła na mnie takiego "wow", czytałam lepsze lektury.

Do tej książki podchodziłam już dwa razy. Choć dobrze się ją czyta, to do tej pory nie mam w sobie determinacji, aby doczytać ją do końca. Mam nadzieję, że w końcu to mi się uda :)


Tą książkę właśnie aktualnie czytam. Ładna, opisująca siedzibę królowej Wielkiej Brytanii. 


Perełka na koniec. Album ten został wydany w 2007, z okazji piątej rocznicy ślubu pary królewskiej. Oprócz 'love story', znajdziemy również krótki życiorys Willema-Alexandra, a także dużo pięknych zdjęć z tamtego okresu. Napisana w języku niderlandzkim.


A Wy co możecie ciekawego polecić ?


16 komentarzy:

  1. Znasz płynnie holenderski i niemiecki?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niemiecki w miarę tak, jestem w klasie z rozszerzonym niemieckim, i już niedługo będę przystępować do egzaminu DSD.
      Holenderskiego tak naprawdę uczę się odkąd założyłam bloga. Dużo z niego rozumiem, również z tym językiem wiążę swój przyszły zawód :)

      Usuń
  2. Gdzie kupiłaś autbiorafie królowej noor? Ja nie mogę jej znaleźć:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest na Allegro wydana została w ciemnej (granatowej) okładce, ja taką mam, i w jasnej (takiej jak pokazuje Iza) książki niczym się nie różnią. Na Allegro można ją znaleźć w cenie od 5 do 20 złotych, ja akurat zamówiłam w Antykwariacie Warszawskim, warto tam zaglądać istne perełki w dobrym stanie często za bezcen :)

      Usuń
    2. Ja swoją kupiłam za 10zł w Świecie Książki ;)

      Usuń
  3. Kolekcja szybko się powiększa :) muszę zapolować na kilka książek, które masz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :) Jeśli masz jakieś pytania odnośnie książek to pisz ;)

      Usuń
  4. Spora kolekcja :) I zgadzam się co do książki "Cztery siostry" - jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że sporo przede mną ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, naprawdę imponująca kolekcja :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Izo skąd pobieralas szablon na blogera? jeśli mogę wiedziec ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. www.grafiterka.pl :)

      ~Iza

      Usuń
  8. Jeśli o mnie chodzi Grace, księżna Monako wciąż czeka na przeczytanie ;) Z twoich nieprzeczytanych książek mogę ci polecić Autobiografię królowej Noor(wzruszająca historia) i Bajki które zdarzyły się naprawdę(bardzo przystępny język, ale jeśli zainteresuje cię historia którejś z bohaterek to wiedz, że to jedynie zarys. Jakiś czas temu zaczęłam czytać Tajemnice Windsorów, ale nie porwała mnie...to chyba przez stosunek autora i zbytnie wyolbrzymianie...

    OdpowiedzUsuń
  9. super post ;)
    zapraszam na mój blog: blogowaniezk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaka kolekcja. Wow :) Ja mam kilka książek o rk, ale nie wszystkie jeszcze przeczytałam. Pragnę poznać historię Noor.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...