niedziela, 22 stycznia 2017

Q&A - odpowiedzi



Co myślisz o markle-sparkle?

Nie jestem ani jej zwolenniczką, ani przeciwniczką. Uważam, że jeśli Harry jest szczęśliwy to niech z nią będzie. Ma się podobać jemu, a nie nam. Nie rozumiem również bezpodstawnych dyskusji i obraźliwych komentarzy na temat Meghan, które niestety są najczęstszym tematem na blogu Ani i Martyny o Harrym. To przykre, że niektórzy ludzie nie mogą pogodzić się z tym, że Harry jest szczęśliwy.

Jakie jest twoje drugie imię ?(jeśli można wiedzieć- mam na ich punkcie hopla :)

Marta :)

Ulubiona kreacja Maximy ?

Mam wiele ulubionych kreacji Máximy, jednak pomimo wszystko wybieram tę:


Dlaczego akurat blog o Maximie?

Brakowało mi polskiego bloga czy to o Máximie, czy o HRK. Poza tym, jest to moja ulubiona postać ze wszystkich "royalsów", sympatyczna z poczuciem humoru i charyzmą. A ujął mnie jej uśmiech :)

Jak zaczęło się twoje zainteresowanie holenderską rodziną królewską? 

To nie było jakieś spektakularne, przez przypadek trafiłam na blog Blue Blood. Potem przeczytałam więcej o HRK i zakochałam się, co trwa do dziś.

Którą z innych rodzin królewskich panujących lubisz najbardziej? 

Szwedzką :)

Jakiej muzyki lubisz słuchać? 

To zależy od nastroju. W jednej chwili mogę słuchać muzyki klasycznej, a w innej muzyki klubowej. Jednak na ogół lubię pop, a nie znoszę muzyki metalowej, jest dla mnie za "ciężka".


Co myślisz o Holandii jako o kraju?

Myśląc "Holandia", nasuwa mi się na myśl woda, poldery, ale także oczywiście tulipany, łyżwiarstwo szybkie czy bardzo smaczne sery. W tym miejscu mogę serdecznie polecić książkę "Holandia. Presja depresji",  która zmieniła nieco moje nastawienie o Holandii i Holendrach. Jest to jeden z krajów, które bardzo chciałabym odwiedzić.

co sadisz o one direction?

Szczerze mówiąc, kojarzę tylko kilka ich piosenek, nic poza tym.

Czy planujesz jakoś swoją przyszłość pod kątem HRK lub Holandii?

Aktualnie nie. Przez długi okres byłam zdeterminowana, że swoją przyszłość zwiążę z Holandią. Obecnie to się zmieniło. Chciałabym odwiedzić Holandię, spotkać kogoś z HRK czy nauczyć się języka niderlandzkiego, ale to wszystko.

Twoje hobby/zainteresowania (oprócz HRK i bloga).

Oprócz rodzin królewskich najbardziej interesuję się historią (szczególnie XIX wieku), sportem (skoki narciarskie, siatkówka, snooker czy łyżwiarstwo figurowe) oraz epistolografią i polityką.

Ulubione książki?

Kocham czytać, jest wiele lektur, które mi się podobają. Wydaje mi się, że do grona moich ulubieńców włączyłabym - "1984", "Duma i uprzedzenie", "Mały Książę".

Którą księżniczkę (z tych dawnych, XIX w.) lubisz najbardziej?

Cesarzową Eugenie.

Mabel czy Laurentien ?

Uwielbiam obie, lubię je po równo.

Ulubiona królowa, księżna, księżniczka starszego pokolenia ?

Królowa panująca - Beatrix (wiadomo, że nie jest już królową, jednak zaliczę ją do tej kategorii).

Królowa małżonka - *po długim namyśle* Bardzo lubię królową Sonję, królową Sofię i królową Silvię, nie umiem wybrać tej "naj".

Księżna - Księżna Marie z Liechtensteinu.

Księżniczka - Księżniczka Margareta.

Monarchia tradycyjna czy "rowerowa" ?

"Rowerowa".


Ulubiony pałac królewski ?

Carskie Sioło (Rosja).

Holandia czy Rumunia ?

Trudny wybór. Aktualnie mam "wizję" na Rumunię, dlatego wybieram Rumunię.

Które z wnucząt Beatrix lubisz najbardziej (po 3A)? 

Hrabiego Clausa-Casimira (może dlatego, że jest taki osamotniony w gronie kuzynek :D).

Co sądzisz o tej całej sprawie z Nicholasem, nieślubnym dzieckiem i testami DNA?

Sądzę, że jeśli to prawda i Iris jest jego córką, powinien przyznać się do tego wszystkiego, nawet jeśli nie utrzymuje z nią kontaktu. Wyniki testów też powinny zostać podane do publicznej wiadomości, w końcu chodzi o wnuka króla Rumunii.

Którą z rumuńskich księżniczek lubisz najbardziej?

*po długim namyśle* Księżniczkę Margaretę.

Jak Twoim zdaniem powinni rozwiązać kwestię sukcesji w RRK?

Przyznam, że ta sprawa będzie bardzo ciężka do rozwiązania. Jednym z rozwiązań, jest przywrócenie tytułu Nicholasowi. Ponieważ, moim zdaniem, jego matka i jego siostra nie nadają się do sprawowania władzy. Innych rozwiązań na razie nie widzę. Póki żyje król, pewnie nie będziemy mieli jakiegoś konkretnego rozwiązania.

Byłaś kiedyś za granicą?

Byłam w Czechach, a za kilka dni wybieram się do Włoch.

Twoja ulubiona stylizacja Mabel?

Koncert z okazji inauguracji Willema-Alexandra:


Ulubiona księżna z Luksemburga?

Biorąc pod uwagę ostatniego wydarzenia, księżna Claire.

Twój ulubiony przedmiot w szkole to...?

Mam kilka ulubionych przedmiotów, na ten moment moim ulubionym jest język angielski. Jak na ironię, jestem w klasie z rozszerzonym niemieckim ;)

Które imiona z rodziny królewskiej z Holandii podobają ci się najbardziej?

Z żeńskich Juliana oraz Margriet. Z męskich Alexander, Maurits i Casimir.

Co sądzisz o księżnej Charlene?

Jest mi obojętna.

Który miesiąc lubisz najbardziej i dlaczego?

Chyba nie zdziwię nikogo, jeśli wybiorę lipiec. W końcu wakacje :)

Czy lubisz czytać książki?

Bardzo. Pokuszę się o stwierdzenie, że to jedna z moich kilku czynności, będących uzależnień.


Czy Maxima ubrana była kiedyś w coś w kolorze wściekłego różu?

Dzień Królowej 2008:


Dlaczego najstarsza córka ma na imię Catherine Amalia a pozostałe tylko mają imię na A- czy to jakaś tradycja?

Catharina-Amalia jest powszechnie znana pod imieniem Amalia, a cała trójka jako "3A". To nie jest tradycja, tylko po prostu wybór rodziców.



4 komentarze:

  1. Fajnie, że jesteś w klasie z rozszerzonym niemieckim :)

    Naprawdę jestem ciekawa, jak rozwiążą sprawę z sukcesją w Rumunii. Ta sprawa z nieślubnym dzieckiem jest co najmniej dziwna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książki to mój i mój nałóg ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym nie wytrzymała w klasie z rozszerzony niemieckim :D
    Ja tez lubię historię, ale mój ulubiony dział to XX w., zwłaszcza XX-lecie międzywojenne :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też byłam w klasie z rozszerzonym niemieckim! Historii zasadniczo nie lubiłam jako przedmiotu w szkole, ale były działy/ wydarzenia, które mnie interesowały i interesują do dzisiaj. Lubię czytać książki, choć nie mam teraz na to dużo czasu...

    OdpowiedzUsuń