27.04.2017

Dzień Króla 2017


Dzisiaj Królestwo Niderlandów świętuje urodziny swojego króla. Zgodnie z tradycją, rodzina królewska świętowała ten dzień w jednym z holenderskich miast. Tym razem był to Tilburg, stolica prowincji Brabancja Północna. 


Oprócz pary królewskiej i księżniczek HRK reprezentowali dziś: książę Constantijn i księżna Laurentien, książę Maurits i księżna Marilene, książę Pieter-Christiaan i księżna Anita, książę Floris i księżna Aimee.



"Cieszy mnie ten dzień i jestem bardzo ciekawy co Tilburg ma do zaoferowania" - odparł książę Floris na pytanie dziennikarki Dionne Stax na co najbardziej czeka.


"Jest fantastycznie i pogoda jest fantastyczna" - królowa Máxima.


"Usłyszałem wiele reakcji na mój wywiad, ale najważniejszą rzeczą jest to, że mam szansę pokazać zwykłego pięćdziesięcioletniego mężczyznę takiego jakim jest, poprzez osobisty wywiad. Jestem bardzo szczęśliwy, że został dobrze przyjęty" - król Willem Alexander.

























"To jest Tilburg. To jest serce Brabancji. Pokazaliście dzisiaj coś szczególnego! Pokazaliście co może zrobić to miasto i ten region. Zaprezentowana droga była niesamowita. Dziękuję wam bardzo. To było wspaniałe, mogąc tak świętować moje urodziny" - słowa króla do zebranych pod sceną.

Dzień pełen wrażeń powoli dobiega końca. Obecnie para królewska również świętuje urodziny króla, w gronie rodziny i przyjaciół.


Dziś wieczorem na kanale BVN odbędzie się premiera Koningsdagconcert, który miał miejsce 3 kwietnia - LINK.

Jutro kolejna część obchodów urodzin króla - Kolacja w Pałacu Królewskim!
Zdjęcia: Blauw Bloed, Twitter

5 komentarzy:

  1. Piekne zdjecia z pieknej uroczystosci. Wszyscy wygladaja pieknie oprocz Amalii - naprawde mam nadzieje, ze nie jest na nic chora...

    OdpowiedzUsuń
  2. Tylko z kilku obejrzanych filmików widać wspaniałą atmosferę,wielkie zaangażowanie organizatorów i ich niesamowite pomysły.To był wyjątkowy Dzień Króla i cieszę się,że razem z twoim blogiem mogliśmy to przeżyć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Maxima jest niesamowita. Emanuje z niej taka radość i serdeczność, że nie mogę się napatrzeć. Fantastyczna kobieta i wspaniała królowa. Amalii trudno będzie jej dorównać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jednej strony tak, ale z drugiej strony bedzie inaczej, bo Maxima jest zona krola, a Amalia bedzie samodzielna krolowa.

      Usuń
    2. Amalia ma już wysoko zawieszoną poprzeczkę przez swoją babcię.
      Myślę, że księzniczka będzie musiała znaleźć własną drogę bycia królową- tylko będąc sobą jest się autentycznym.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...