02.10.2015

Audiencja dla Parlamentarzystów Europejskich + więcej

Król Willem-Alexander i Królowa Máxima przyjęli w Pałacu Noordeinde kilku członków Europejskiego Parlamentu. Para królewska dowiedziała się m.in. jak wygląda praca parlamentarzystów oraz prezydencji Holandii w Radzie Unii Europejskiej. Holandia obejmie prezydencję 1 stycznia 2016.


Suknia królowej pochodzi od Natan. Máxima nosiła ją raz, w 2009:


***
Wczoraj, królowa uczestniczyła w kolacji na cześć zwycięzcy nagrody fundacji Króla Willema I. Towarzyszył jej premier Holandii, Mark Rutte.


***
Pałac królewski ogłosił konkurs na najlepszy projekt podpisu księżniczki Amalii. "Księżniczka skończy w grudniu 12 lat i powinna mieć swój podpis" - mówi administrator strony Handtekining.nl, strony która projektuje takie podpisy.
Zwycięzca, który zaprojektuje najlepszy podpis otrzyma 1000 Euro.

***
Jaime, książę Parmy otworzył wystawę poświęconą Cesarzowi Konstantynowi. Książę Jaime jest kuzynem Willema-Alexandra, zajmuje czwarte miejsce do tronu Parmy. Książę od zeszłego roku jest ambasadorem Holandii w Watykanie. Wystawa miała miejsce w Nieuwe Kerk.


***
Księżna Annemarie i księżna Viktoria odwiedziły Piacenzę, gdzie uczestniczyły w ceremonii wręczenia orderu św. Jerzego. Jest to regionalny order zasługi.


***
Teraz trochę prywaty: dziś blog kończy pół roku!

Naprawdę nie mogę uwierzyć, że tak długo wytrwałam w pisaniu, kiedy zakładam bloga (2 kwietnia) nie przypuszczałam, że "wyrobię się" w pisaniu. Doświadczenie robi swoje. Mam nadzieję, że za następne pół roku będzie szło mi jeszcze lepiej.

Jest kilka osób, którym chcę podziękować:
- Larissa Tudor: za PRK, za nasze długie rozmowy o Księciu Nudy, za rozmowy o szkole i studiach, za cudownego bloga, za cudowne notki tematyczne i za uśmiech, który wywołujesz na mojej twarzy ;)
- Kindze: za nasze rozmowy na Facebooku, za epopeje o księciu (akurat z księciem krucho :/), za wspaniałego bloga z akcentami z Beneluksu. Szczerze Ci życzę byś spotkała Philippe'a i Mathilde :)
- Marlenie: za wczorajszą rozmowę, za tak wielką wiedzę o rodzinie którą uwielbiam, za nasze królewskiej plany, za to że jesteś cierpliwa bo nie wysyłam ci opowiadania (za co przepraszam, jeszcze wyślę) i za wszystko inne :)
- Magdzie, Renacie (szkoda że cię nie ma), Julce i autorce British Monarchy (wybacz, nie znam twojego imienia): za kapitalny blog o Rodzince z Cambridge i za wspaniały blog o Marie. Zaglądam do Was codziennie i śledzę wszystkie posty, mam nadzieję, że na blogu będziemy świadkami jeszcze wielu ważnych wydarzeń.
- Ani: za świetny blog o królowej Letizii. Bardzo chciałabym być tak wytrwała w pisaniu jak Ty. Kiedyś musisz opowiedzieć mi o Twoich ptakach :D
- Karolinie: za blog o królowej Elżbiecie. Miejmy nadzieję, że blog będzie trwał długo. Nie masz pojęcia jak się cieszę że powróciłaś do pisania ;)
- Agnieszce: za wspaniały blog o BRK i dobre słowa :))))
- Magdzie Surowiec: za serce, za uśmiech i dobre słowa. I paczki :)))

Dziękuję ogromnie wszystkich tym, których nie wymieniłam z nazwy i wszystkim Anonimom. Mam nadzieję, że dalej będziecie czytać o Máxi i HRK.

Za wszystkie komentarze i wyświetlenia: DZIĘKUJĘ! :)

15 komentarzy:

  1. Już pół roku! Gratulacje :*

    Fajnie że napisałaś o dalszych członkach rodzinki. Zrobiłabyś Post o tych dwóch księżnych Anne Marie i Viktórii? /lena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomysł ;)
      Spróbuję coś napisać :))

      Usuń
  2. Gratulacje! Oczywiście, że dalej będę czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje!!
    Życzę Ci dalszych sukcesów :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojeeju dziękuję :*
    Razem z Magdą i Zuzią cieszymy się,że nasz blog bardzo Ci się podoba. Twój blog też jest fantastyczny, dzięki Tobie wiem kto teraz rządzi Holandią i kim jest para królewska bo tak szczerze mówiąc na początku nie interesowałam się HRK,ale dzięki Tobie to się zmieniło i również za to Ci dziękuję :D.
    Również dołączam się do gratulacji, życzę Ci jeszcze więcej pozytywnych komentarzy i przede wszystkim wytrwałości, żeby blog przeżył kolejne pół roku i jeszcze więcej lat ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *dygam* dziękuję, Wasza Wysokość ;p

      Usuń
    2. Proszę bardzo siostrzyczko, Wasza Królewska Wysokość :D :*

      Usuń
    3. Poprawię: Wasza Królewska Mość ;P
      *Pozdrowienia od księcia małżonka ;) :D

      Usuń
    4. Tak,tak,własnie się zastanawiałam czy pisac ,,Wysokość" czy ,,Mość",nadal nie jestem przyzwyczajona ;)
      Pozdrowienia również ode mnie i narzeczonego :D

      Usuń
  5. Oczywiście, że będę czytać dalej! Dzięki Tobie poznałam bliżej Maximę :) Gratulacje i powodzenia oraz wytrwałości w dalszej pracy nad blogiem ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję :) Też wywołujesz uśmiech na mojej twarzy ;)
    Gratuluję pół roku bloga, życzę dalszej wytrwałości w jego pisaniu, mnóstwa weny i nowych pomysłów.
    Buziaki :*

    P.S. Mimo wszystko Książę Nudy też gratuluje ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Również gratuluję ;* Masz świetnego bloga. Również zaglądam na niego codziennie. Gdyby nie ty i twój blog to nie wiedziałabym praktycznie nic o Holenderskiej RK. Także dziękuję ci za tego bloga i jeszcze raz gratuluję ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Jamie jest katolikiem, tak? - o ile dobrze pamiętam.

    Zauważyłam już kiedyś, że Maxima ma dziwny zwyczaj stawania okrakiem do zdjęć - zdjęcie z członkami PE.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale te pół roku szybko minęło :) Życzę Ci wytrwałości w dalszym blogowaniu, ciekawych pomysłów na notki, grona wiernych czytelniczek :*

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia