25.02.2017

Moja wizyta w Galerii Uffizi


Trzy tygodnie temu miałam okazję spędzić kilka dni we Włoszech (a właściwie 4 dni). Moim pierwszym przystankiem była Florencja. Jednym z punktów programu było zwiedzanie Galerii Uffizi, znanej galerii sztuki i jednego z najstarszych muzeów w Europie.

Mieści się w nim m.in. obraz Boticellego Narodziny Wenus czy dzieło Rafaela Madonna ze szczygłem.


W okresie kiedy ją zwiedzałam, jedna z wystaw obejmowała zegary, niektóre mające po 200-300 lat. Jednak dziś chciałam zwrócić uwagę na przepięknie urządzone pomieszczenia - nie przesadzę, jeśli napiszę "po królewsku".

Wiele z przedmiotów będących w Uffizi należało niegdyś do Mecydeuszy.

Osobiście uważam, że galeria jest godna odwiedzenia, choć zobaczenie najważniejszych rzeczy jest czasochłonne. Poza tym, niezbyt gustuję w obrazach, jednak wizyta sprawiła mi ogromną przyjemność.

Teraz zanudzę was zdjęciami (pochodzącymi ze zbiorów prywatnych - słaba jakość, wybaczcie - złe światło):














Na koniec coś nie związanego z Uffizi :)


Miejsce, które mnie najbardziej urzekło. Żałuję, że nie mogłam go zwiedzić - może następnym razem :)

Choć pogoda nie dopisała, to wizytę po weneckich kanałach i mostach uważam za udaną.
Ja i Rzym ♥

Zdjęcia: Zbiory prywatne, Wikipedia

19 komentarzy:

  1. Jak ci ogromnie zazdroszczę! Marzę o zwiedzeniu Włoszech i to pragnienie spotęgowało się po twoim poście.Wspaniale,że udostępniłaś swoje zdjęcia- wnętrza galerii oszołamiają ,a obrazami jestem zafascynowana.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super. A jak sie tam dostlas? Samemu samolotem czy wycieczka autokarowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autokarem, niestety :) 22 godziny drogi w jedną stronę.

      Usuń
  3. podróż męcząca ale było warto.chociaz warto szuka tnich biletow lotniczych ja zwedziłam Stokholm i zapłaciłam za bilet samolotowy w dwie strony z odprawą 120 zł

    OdpowiedzUsuń
  4. W wakacje planuję samodzielną podróż zagraniczną, (kto wie, może do Amsterdamu?) zobaczymy co z tego wyjdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. popieram i wierz mi że Ci sie uda .Ja tak pojechałam do Stokholmu nie znałam nikogo i z lotniska wyladowałam na TERMINAL CENTER w STOkholmie.poznałam wspaniałych ludz.Wróciłam cała i zdrowa choc rodzice myśla do tej pory że byłam u koleżanki...

      Usuń
  5. Wycieczka musiała być super :)

    P.S. A gdzie Twoje zdjęcie z drugą połówką? ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, robiła zdjęcie ;P Poza tym, zdjęcie pod parasolem nie wyglądałoby zbyt super ;P

      Usuń
  6. piekne zdiecia, dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  7. Włochy to przepiękny kraj. Z chęcią sama jeszcze raz bym się tam wybrała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem dlaczego nie mogę się dostać na twojego drugiego bloga.Piszę mi,że jest udostępniony tylko dla wybranych czytelników...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To przez mój pewien "zabieg", wszystko na razie wróciło do normy.

      Usuń
  10. Świetna wyprawa, zazdroszczę :) Pięknie wyglądasz, młoda i piękna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maga ty też jestes młoda i piękna

      Usuń
  11. Ale Ci zazdroszczę! :)
    Moja mama była we Włoszech 2 lata temu (również autokarem i z wycieczką) i była baaardzo zadowolona. Jestem więcej niż pewna, że też kiedyś odwiedzę Włochy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja tez kiedyś odwiedzę Włochy. Wnętrza Uffizi iście królewskie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Florencja jest przepiękna i Galleria degli Uffizi robi ogromne wrażenie :) Jednak "Narodziny Wenus" są autorstwa Boticelliego, nie Bacciarellego ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia