03.05.2017

Podsumowanie obchodów urodzin króla


Przez ostatnie kilka dni mogliśmy emocjonować się obchodami pięćdziesiątych urodzin króla Willema-Alexandra. Sądzę, że na pewno na długo zapadną nam w pamięci i, że będziemy je długo wspominać.

Co działo się w ostatnich dniach?

25 kwietnia opublikowano nowe oficjalne zdjęcia króla - LINK.

Następnego dnia został opublikowany wywiad z monarchą, którego udzielił kilka dni wcześniej w swoim domu w Wassenaar. Jak przyznali holenderscy dziennikarze i królewscy komentatorzy wywiad był bardzo osobisty i szczery, pozwolił zajrzeć w jego osobowość.

Wybrałam kilka najważniejszych cytatów, cały wywiad (z holenderskimi napisami) możecie obejrzeć TUTAJ.

Poniżej zdjęcia w bibliotece Eikenhorst:


O księciu Friso:

"Jeśli kogoś nie ma to naprawdę go brakuje. Często stałem przy jego łóżku, z nadzieją na jakiś znak, ale był cały czas w śpiączce. W pewnym momencie zdałem sobie z tego sprawę, że postępu już nie będzie, ale jakaś tam mała nadzieja zawsze była. Czasem dawał sporadyczne sygnały, ale to raczej traktowaliśmy jako dar, a nie nadzieję".

O matce:

"Widziałem, co się działo z matką, gdy straciła swoje dziecko. Potem zdałem sobie sprawę z wielu  nieodpowiedzialnych rzeczy, które zrobiłem i jaki wpływ miało to na moją matkę. Ona straciła część siebie".

O Máximie:

"Jest dla mnie wszystkim. Moje szczęście w domu, moje dzieci, wszystko. Jest krytyczna, bardzo opiekuńcza i wyrozumiała kiedy ja jestem rozdrażniony. To bardzo szczególna kobieta. Jestem bardzo szczęśliwy, że ją poznałem. I to jeszcze większe szczęście, że chce dzielić swoje życie ze mną.

O monarchii:

"To odpowiedzialność 24 godziny na dobę. Ale mam bardzo ciekawe życie, poznaję wielu ciekawych ludzi i w piękny sposób reprezentuję Holandię".

27 kwietnia, w dzień 50. urodzin monarchy, rodzina królewska przybyła do Tilburga, gdzie świętowali Dzień Króla {LINK}.

 


28 kwietnia odbyła się kolacja dla 150 Holendrów, którzy tak jak król obchodzili swoje okrągłe urodziny. Najmłodsza osoba na sali miała lat 20, najstarsza 100 {LINK}. Potem odbyło się także zwiedzanie wystawy poświęconej Willemowi-Alexandrowi {LINK}.





Wieczorem para królewska, goście oraz zebrani na placu Dam zrobili sobie razem pamiątkowe zdjęcie.



Następnego dnia monarcha świętował swoje urodziny prywatnie z rodziną i przyjaciółmi. W Rotterdamie odbył się tzw. 'Dzień Sportu'.


Wieczorem odbył się prywatny bankiet w Pałacu Noordeinde {LINK}. Pałac podzielił się z nami dwoma zdjęciami z tego wydarzenia {LINK}.



Wczoraj na Facebooku rodziny królewskiej udostępniono wiadomość od króla:

"Moje 50-te urodziny były fantastyczne, dziękuję za tyle listów, kartek, gratulacji cyfrowych i ustnych, które otrzymałem. To były wspaniałe obchody, przyczyniło się do tego wiele osób. Chcę wam wszystkim bardzo podziękować. Wasze zaangażowanie w ten jubileusz pozostanie dla mnie niezapomniane".

A wy jak będziecie wspominać obchody?

Zdjęcia: Het Koninklijk Huis, Mode Koningin Maxima, Twitter, Refdag, Tumblr

8 komentarzy:

  1. To był fantastyczny tydzień, długo będę go pamiętać

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe obchody tyle się działo teraz czekamy na uroczystości Norwegii mam nadzieję że Alex i Maxi się pojawiają:)

    OdpowiedzUsuń
  3. To był emocjonujący tydzień - dużo się działo: wywiad, oficjalne zdjęcia,tyle rozmaitych uroczystości- ędzie co wspominać.
    Ja jestem jednak głęboko rozżalona :/ że nie opublikowano grupowego zdjęcia z kolacji z soboty, a tak na nie czekałam...

    Chciałam również podziękowac Ci za ogrom pracy, którą włożyłaś w relacjonowanie tych wszystkich wydarzeń oraz wspaniały cykl o królu <3
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Przede wszystkim podziękowania za relacje na bieżąco.Bez twojego bloga polscy fani monarchii wiedzieliby dużo mniej: )
    Najbardziej chyba w pamięci zapadnie mi moment,gdy cała rodzina królewska,Holendrzy zgromadzeni na koncercie w Dniu Króla śpiewali dla jubilata.Widać było niezwykle zjednoczenie i dumę.Od razu poczułam żal,że w Polsce nie ma monarchii,że nie ma takiego symbolu,osoby,która zawsze by nas łączyła (pomijając historię i sportu) .
    Przepiękne było też to zdjęcie tyle setek osób przed pałacem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi te obchody się podobały, tym bardziej że obywatele też w nich uczestniczyli

    OdpowiedzUsuń
  6. Kawał dobrej roboty zrobiłaś, gratulacje!!! Ogrom pracy, bardzo ciekawe posty, po prostu super. Dzięki takiemu podejściu grono znawców i fanów hrk z całą pewnością bardzo się powiększyło . Pozdrawiam serdecznie. Milka

    OdpowiedzUsuń
  7. Izo myslisz ze beda odpowiadać na zyczenia do Willema?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak sądzę :) Ostatnio otrzymałam odpowiedź za życzenia dla Ariane, więc jeśli chodzi o WA to na pewno będą odpisywać :)

      Usuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia